Exellent

Alla inlägg under november 2012

Av Jennie - 30 november 2012 08:50

Idag va jag uppe vid 6.30, vilket inte har hänt den senaste månaden...måste komma upp i tid nu på morgonen, så man somnar i klok tid på kvällarna!

Iaf så drog jag till gymmet vid halv 8 ca. 30 min löpband 15 min crosstrainer. Ingen frulle innan så nu skulle jag kunna äta en hel kossa...bra förklaring på hur hungrig jag är nu.
Börjar känna av illamående av ripped nu.....men släpper efter ca 30 min efter avklarat pass.. Bläääää!
Ska tillbaka till gymmet vid 11. Har möte med PT Tobbe....SPÄNNANDE!
Första mål 1 är MAGRUTOR i mars ju..mål 2 är betydligt högre...om jag kan hålla motivationen uppe så KANSKE det blir tävling i december 2013....Det innebär 1 år av brutal träning, diet, fokus, blod svett och tårar... Ska prata med Tobbe om det sen.

Återkommer....

;-)

Av Jennie - 26 november 2012 18:08

Skönt med måndag haha! Igår va vi med på julskyltningen här i stan...drog in lite över 5000:- till föreningen. Känns grymt skönt att veta att vi nu kan ge alla våra lurviga vård vid veterinären!

I fredags vart det glöggkväll vid P&D...trevligt men drog hem ganska tidigt, skulle ju upp och gymma på lördag där.

Har haft två vilodagar denna vecka men ändå -0,5 kg på vågen! Börjar det lossna nu månntro?
I morgon ska jag på fotografering, så bilder kommer upp här sen!

Nu ska jag till gymmet, sen blir det ett besök på solariet, kan ju inte va en blekfis i morgon;-) skippar morgonträning i morgon, får bli ett lunchpass...då är det ändå minst folk där!

Ikväll blir det nog armar och magen som får sig en omgång...ev lite rygg;-) haha...

Tjohej!

Av Jennie - 22 november 2012 22:30

Vaknade med en djävulsk träningsvärk i RYGGEN i morse.. suprise suprise lixom! Ganska snopet.

Hade tänkt mig styrka idag men nä jävlar, kroppen och min lilla träningsvärk satte stopp för de...så det blev cardio. 17 min crosstrainer på 4:ans "växel" löpbandet med 15 som lutning så puls och ben fick jobba lite... dock inte sån kraftig lutning hela tiden ;-) ca 30 min totalt på bandet och sedan roddmaskinen...jag HATAR roddmaskin. Förbannad blev jag för att jag ogillar den så mycket haha då det blev bara 1 km rodd....slutligen en skööön stretch! Gaah...behövligt och jag MÅSTE bli bättre på det! Är det detta som kallas aktiv vila(?!) ;-)

Imorgon får det bli bättring... dags för armar igen...jag älskar att träna armar och...BEN! ;-) sambon tog kort på låren nu ikväll...och ja visst jävlar...en liten, liten framgång där iaf. Har dock inte vägt mig på några veckor nu så på söndag är det dags!

Av Jennie - 21 november 2012 11:18

Allt sitter i huvet... kände mig inte riktigt i form idag. Men efter att ha haft pepptalk med mina hjärnspöken så satte jag nytt pb i benpressen 103.0kg + 4,2kg * 10 rep. Whoopa! Borde ha klarat iaf 120kg med tanke på att jag drog 150kg på gymnasiet...men gammal som man är så...haha.

Ingen idé ens och försöka jämföra den tiden och nu. Det är HÄR och NU som gäller!
Måste ha med mig Rodster nu nån dag känner jag..får boka tid SNARAST!

Börjar bli matarg, väntar på Viktoria i bilen...vi ska in på banken idag och fixa en jävla massa till föreningen...nu får hon skynda sig;-)

Av Jennie - 20 november 2012 13:49

Ju mer jag tränar desto mer medveten blir jag om vilken tid det kommer att ta innan jag går i mål....men desto mer målmedveten blir jag och fortsätter kämpa. Jag är så tacksam att jag har människor omkring mig som vägleder mig på bästa sätt. Alla sätt är bra förutom dom dåliga, right? Jag har satt ribban jävligt högt, men det sporrar mig bara.

Idag skulle jag ju bara köra armar och mage...det blev visst axlar och vader med...oops;-)
Märker liiiite skillnad på armarna samt låren, kunde varit bättre. Men är nöjd med det små resultaten jag får....bättre det än inget!

Idag ska vi på husvisning...spännande!!:-)

Nä, ta tag i tvätten, sen ut i garaget och pyssla om pärlan lite. Längtar till våren så man får ta ut henne igen.
Nu ska hon få täcke på sig så hon inte fryser i vinter haha....


Av Jennie - 19 november 2012 20:40

Gick så där....jag hoppas att det gick bra iaf;-) vi får se om 2 dagar. Hade varit sjukt kul att bli gyminstruktör!

Igår körde jag ben på gymmet, mot passets slut kom Rodster så han visade mig några övningar till. Vaknade med en djävulsk träningsvärk i röva! ;-) haha men det är bara bra....det är något med träningsvärk...det känns alltid skönt. Förutom den gången jag lyckades sträcka framsida lårmuskeln i båda låren, och som plus på det...en jävla träningsvärk. DRA ÅT HELVETE...fick hoppa på kryckor i en vecka...haha, förmodligen bara jag som lyckas med sånt;-)


Börjar veckan med vilodag..men i morgon ska magen få stryk...;-)

Nu, S.O.A....skit så spännande!

Av Jennie - 17 november 2012 11:35

Var så taggad igår på och träna så gick de rent käpprätt åt helvete idag...
Ingen fokus och för mycket folk...eller nej...jag kan faktiskt inte skylla på det. Men jag blir så irriterad när man har riktat in sig på att köra vissa maskiner eller vad det nu kan va...så är allt upptaget HELA tiden!! Sen att folk inte har en jävla aning om HUR man gör gör mig ännu mer irriterad....nej jag är inget proffs men jag vet ju hur man gör på de maskiner jag kör på! Gaah!

Nu är jag sur....så tänker ta en löprunda sen..ska ändå bort till Sofie som är i Stockholm och ska titta till hennes kissar så kan lika gärna springa av mig all frustration... ;-)

Men först ska jag på intervju!

Återkommer när jag är på bättre humör!

...

Av Jennie - 16 november 2012 22:24

Har inte tränat på tre dagar nu...abstinensen är enorm!! Men imorrn så är det dags igen...ska köra igenom hela kroppen. Att gymma är ta mig tusan terapi;-) haha... Plus att när man väl kommer in i träningen och ger 100% så blir man väldigt osocial, man har liksom inte riktigt tid till att umgås...både på gott och ont.

Fyllde 25 igår... I onsdags ringde mamma när jag satt på möte och sa att hon stod utanför dörren...blev riktigt glad och cyklade hem direkt. Så skönt att ha henne här, min älskade mor. Ville inte att hon skulle åka hem nu ikväll...blir tomt men vi syns ju snart igen. Ja, jag är en riktig mammagris;-)...utan henne hade jag inte varit den jag är idag, utan hade nog valt helt fel vägar utan hennes vägledning.
Vi såg film och käkade lite gott igår bara, inget märkvärdigt..bara väldigt mysigt!
Fick en jävla massa grattis på fb, samt lite sms.
Det var bara en person som fattades igår och det var Maria, Gud vad jag kan sakna den människan!

Skulle haft middag här i morgon med tjejerna, men jag ställde in de pga sjuka barn och lite. Så jag och lina ska ut och käka lite bara.

Känner mig ledsen och nere, helt slut egentligen. Vet inte vad det beror på...trött och hängig och dels sjukt irriterad på vissa människor som bara tror att dom kan utnyttja och göra en till åtlöje...
Det är först nu som jag börjat inse att det gäller att passa sig vilka man umgås med som gör att man känner sig så här...Jag behöver inte det, har tillräckligt med mig själv.

Ska sluta med att dela med mig så mycket av mig själv...jag har mina närmaste och det räcker. :-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards